Co se dělá na 15 leté prohlídce kluci?

Co se dělá na 15 leté prohlídce kluci?

Takže chlapi, máte před sebou patnáctý rok života a už zběsile přemýšlíte, co všechno vás čeká na prohlídce? Nebojte, jak to tak vypadá, nejste v tom sami. Také jsem byl ve vaší situaci a musím vám říct, že to není tak strašné, jak se zdá. Vlastně je to docela zábava - pokud máte rádi lékaře a vše spojené s tím, jak nás odborníci prohlížejí a zkoumají.

Některé základní informace

Prvně, co je to vlastně ta 15 letá prohlídka? No, jedná se o lékařskou prohlídku, která je určená pro kluky ve věku 15 let. Je to něco jako velký lékařský úkolový list, který zahrnuje vše od měření krevního tlaku po ověření, zda je váš očkovací kalendář v pořádku. Na některé věci se podívají blíže, do jiných zase ne. A jaké jsou ty konkrétní věci? No, v této příručce se na to podívejme podrobněji.

Co na mě čeká?

Ještě předtím, než přijdete na prohlídku, můžete očekávat série otázek o vašem zdraví, stravovacích návycích, cvičení, spánku a mnoha dalších věcech. Jde o to, že lékař chce mít představu o tom, jak se staráte o sebe a jaké návyky máte. Možná si to neuvědomujete, ale vaše odpovědi mohou mít vliv na to, jaká další vyšetření lékař rozhodne udělat.

Fyzická prohlídka

Podstatnou částí 15 leté prohlídky je samozřejmě fyzická prohlídka. Zahrnuje vše od měření vaší výšky a váhy, zkoumání vaší kůže, očí, uší, nosu, úst a zubů, až po kontrolu vašich reflexů a svalové síly. Přijde na řadu také poslech srdce, plic a střev. Jo a připravte se na to, že vás lékař bude chtít prohlédnout i "tam dole".

Krev a moč

Pokud jde o krev a moč, může lékař požádat o krevní test a test moči, aby zjistil, zda neexistují nějaké skryté zdravotní problémy. Například, mohou chtít vědět, jestli váš cukr v krvi nebo cholesterol nejsou příliš vysoké, nebo jestli nemáte infekci močových cest.

Očkování a další preventivní opatření

Jelikož jde o prohlídku s důrazem na prevenci, lékař bude také zajímavý o váš očkovací kalendář. Může doporučit další očkování, která jsou doporučená pro kluky ve vašem věku, jako je například očkování proti lidským papilomavirům (HPV). Dokáže vám také poradit s těmi nejdůležitějšími životními dovednostmi, jako je kvalitní strava, dostatek pohybu a význam spánku.

Emocionální a sociální zdraví

Přestože to nemusí být to první, na co byste pomysleli, když se řekne "lékařská prohlídka", váš lékař bude také chtít vědět, jak se cítíte emocionálně. Může se vás zeptat na vaše nálady, pocity a klidně i na přátele, rodinu a školu. Důvodem je, že mentální zdraví je stejně důležité jako fyzické zdraví.

Takže to je zhruba celkový pohled na to, co můžete očekávat na 15 leté prohlídce. Z mé vlastní zkušenosti mohu říci, že i když to může znít trochu děsivě, ve skutečnosti to není tak hrozné. Může se to dokonce stát příležitostí k užitečným rozhovorům s lékařem a získání cenných rad a pokynů, jak pečovat o své zdraví. Takže kluci, buďte stateční, zmáčkněte zuby a nechte se prohlédnout. A pak mi můžete poděkovat za to, že jsem vás připravil na to, co vás čeká.